vakantie-jamaica-juni-2017.reismee.nl

Excursie naar Kingston town

Gisteren een excursie naar Kingston town gedaan, de stad op zich is niet echt mooi en veel armoede. Staat vooral bekend om de muziek, als je liefhebber bent van muziek en vooral reaggae, dan kun je je hart hier ophalen. Wij zijn door uptown gereden en aangekomen bij het Bob Marley museum, wat leuk het hele huis is in dezelfde staat als toen hij er woonde. Zijn studio, slaapkamer en als zijn gouden en platina platen. Binnen mochten we helaas geen foto's maken, maar het heeft wel indruk op mij gemaakt! Daarna door de blue mountains gereden en hoog de bergen in over een hélé smalle weg, zonder vangrail o.i.d...... Bovene aangekomen een lekkere lunch gehad van een echte Rastafari, heel lekker en heel leuk!! Daarna een koffieplantage bezocht en geproeft, lekkere koffie en geleerd dat darkroost geen koffie is, maar verbrande koffiebonen die alleen maar bitter smaken. Op het eind van de dag het " lekkerste ijs van de wereld" geproeft!! Er werd gewaarschuwd, neem 1 bolletje, want ze zijn erg gul en dat bleek ook wel!!! Omgerekend voor nog geen €3 een mega grote bol ijs, die we maar net opkonden! Een volle, maar geweldige dag gehad en vandaag weer lekker aan het strand met 33 graden en gelukkig veel wind, anders kunnen we hier niet wezen ;-)

Luuk Jan

Hoi Jolanda. Klinkt geweldig!

Gerda

Klinkt heel goed Jolanda, genieten dus! Nog even volhouden!!:)

Jolanda

Dank je wel Gerda, ik hou nog even vol, morgen een tochtje op een katamaran maken ??????